piątek, 24 kwietnia 2015

Labiryntowy freestyle cz II

W tym tygodniu grupy gimnazjalne kontynuowały swoją zabawę z labiryntowym freestylem - dodaliśmy kolejne plansze gry, duszki i zadania dla nich.
Pokaż/ukryj, powiększ/pomniejsz, zmień kostium - to już mamy opanowane więc następnym razem pora zacząć budowanie Scratch'owych zagadek. Tym czasem dumni i bladzi prezentujemy przykładowe efekty naszej dotychczasowej pracy:

 



sobota, 18 kwietnia 2015

Nauczę Cię liczyć!

Przedostatnie (już!) zajęcia w młodszych grupach spędziliśmy projektując mini grę pt. Sumowanie. Żeby być pewnym wyniku (i tego, że komputer na pewno nas nie oszukał :P), w początkowej wersji ustaliliśmy, że będziemy dodawać w zakresie do 20 - tak prościej ;) Ku mojemu zaskoczeniu zarówno pierwsza jak i druga grupa poradziła sobie z grą szybko i sprawnie. Wszystko zadziałało tak jak trzeba i  jak widać na załączonych zdjęciach niektórym trudno było wyjść po zajęciach....      w końcu TYLE jeszcze trzeba przedyskutować.














środa, 15 kwietnia 2015

Labiryntowy freestyle

Podczas ostatnich zajęć z grupami gimnazjalnymi postawiliśmy na kreatywność i tak powstał labiryntowy freestyle. Na bazie pustej planszy labiryntu każdy miał okazję stworzyć swój własny tor przeszkód z dowolnie zaimportowanymi duszkami i wymyślonymi przeszkodami. Zadanie wcale nie takie proste jakby się początkowo wydawało okazało się jednak świetną zabawą i okazją do poznania nowych funkcji Scratch'a. W efekcie powstały bardzo ciekawe i skomplikowane projekty z wykorzystaniem min opcji "ukryj/pokaż", "powiększ/pomniejsz", wysyłania komunikatów do poszczególnych duszków itp. 
 
A ponieważ czas biegł zbyt szybko, za tydzień dalszy ciąg budowania labiryntu, tym razem z wykorzystaniem dodatkowego elementu - przejścia do kolejnego tła.
 
 

środa, 8 kwietnia 2015

Poświąteczne programowanie


Wtorkowe zajęcia należały do naprawdę udanych, bo jak się okazało część naszych młodych programistów spędziło Święta niezwykle twórczo i kreatywnie. Ale od początku - na rozruszanie wspólnie przygotowaliśmy animację wzrostu kwiatka - chcieliśmy w końcu poczuć wiosenny klimat - pomimo śniegu za oknem :)) - poszło nam szybko i sprawnie więc skończyliśmy też grę Kot w labiryncie dodając trochę modyfikacji. W końcu doszliśmy do najprzyjemniejszej części zajęć czyli obejrzenia projektów przygotowanych przez naszych zdolnych uczniów. Zachwytom i pytaniom typu "wow jak Ty to zrobiłeś/zrobiłaś" nie było końca - wszak zrobienie mini gry Milionerzy lub gry zręcznościowej wymaga naprawdę sporej wiedzy i umiejętności w Scratch`u... cieszy nas to bardzo, bo czas spędzony na zajęciach nie idzie na marne, a przyszli programiści są wśród nas :) 








I jeszcze kilka zdjęć z zajęć z grupą piątkową, która również wykonywała wiosenną animację wzrost kwiatka oraz kończyła grę labirynt ;)





piątek, 3 kwietnia 2015

Zabójcze Święta?

Na ostatnich wtorkowych zajęciach udzielił Nam się przedświąteczny klimat. Młodzi programiści tym razem mogli sobie wybrać czy wolą zaprojektować wielkanocną grę czy animację w Scratchu. Oczywiście pomysłów (jak zawsze) było wiele, padła nawet propozycja przygotowania gry pod tytułem "Zabójcze Święta" :). Skończyło się jednak na tym, że jedni liczyli kurczaczki, inni je łapali, a króliczki się goniły i składały sobie życzenia. Zabawa jak zawsze była udana! A kolejne spotkanie we wtorek już po Świętach! Tym czasem Wesołych Świąt i do zobaczenia :)